Ciężko dziś wyobrazić sobie dzień bez pysznej, świeżo zaparzonej kawy. Dodaje nam energii i poprawia koncentrację w pracy. Pobudza zmysły swoim niepowtarzalnym smakiem i pozwala również na odrobinę relaksu. W pracy mało który pracownik potrafi funkcjonować bez dawki kofeiny z rana i po południu. Kupno profesjonalnego sprzętu jest niekiedy bardzo kosztowne, zwłaszcza jeżeli sprzęt jest nowy. Z kolei zakup taniego urządzenia będzie wiązał się z ryzykiem zepsucia. Co będzie lepsze dla Twojej firmy? Może warto rozważyć dzierżawę?
Dzierżawa ekspresu – czy warto?
Coraz więcej przedsiębiorstw wybiera ekspresy biurowe dzierżawa. To rozwiązanie jest o wiele bardziej korzystne, niż zakup nowego sprzętu. Do głównych zalet dzierżawy należy zaliczyć to, że jest z pewnością koszty będą o wiele niższe.
Wysokiej klasy ekspres do biura musi zaparzyć czasem parędziesiąt kaw w ciągu dnia. Aby kupić sprzęt, który temu podoła, trzeba liczyć się z kosztem kilku, a nawet kilkunastu tysięcy złotych. To może być spore obciążenie dla budżetu, zwłaszcza początkującej firmy. Dzierżawa ekspresu umożliwia obniżenie kosztów, ponieważ miesięczna kwota opłaty za wynajem ekspresu nie wpłynie na budżet firmy. A na pewno nie tak, jak jednorazowy zakup.
Dużą zaletą jest również uwolnienie się od pokrywania kosztów naprawy i konserwacji ekspresu. Wszystko to jest przeważnie wliczone w koszty dzierżawy. Za każdym razem, kiedy ekspres się zepsuje, nie musimy martwić się o szukanie specjalisty, jak również nie zostanie obciążony nasz budżet.
Decydując się na dzierżawienie ekspresu możemy wybrać sprzęt, który idealnie odpowie naszym potrzebom oraz wymaganiom naszych pracowników. Wielu przedsiębiorców poszukuje oszczędności w tej kwestii i kupują średniej jakości ekspresy. W przypadku dzierżawy, możemy wybrać taki sprzęt, jak nam się podoba.
Czy warto kupić profesjonalny ekspres do firmy?
To pytanie bardzo często jest zadawane wśród właścicieli firm. Oczywiście, kawa jest bardzo ważnym elementem dziennej rutyny, jednak nie na tyle istotnym aby decydował się na nią każdy pracodawca. Kupując ekspres, zyskujemy sprzęt na własność, którego nie będziemy musieli oddawać wraz z końcem umowy. Lecz co za tym idzie, jesteśmy obciążani kosztami naprawy i konserwacji, a pracując w dużej firmie, usterki prędzej czy później zaczną się pojawiać. Warto mieć na uwadze, że zepsuty sprzęt wiąże się z odpowiednią utylizacją, której koszty również spadną na nas.
Dzierżawa vs. ekspres – podsumowanie
Decyzję należy podjąć rozważnie i po przeliczeniu kosztów związanych zarówno z kupnem, jak i dzierżawą. Wybór zależy w dużej mierze od specyfiki firmy. Jeżeli prowadzimy niewielką działalność, wówczas w naszej firmie wystarczy ekspres ze średniej półki. Wtedy dzierżawa nie będzie dla nas korzystna. Natomiast zarządzając większą działalnością – wynajem ekspresu będzie dla nas atrakcyjniejszy finansowo.